jueves, 29 de enero de 2009

comunicau de stonewall fren a la sentenzia d'o Tribunal Supremo respeutibe a l'Amostranza t'a Ziudadanía

(aragonés)

comunicau de stonewall debán d'a sentenzia d'o Tribunal Supremo respeutibe a l'Amostranza t'a Ziudadanía
Dende Stonewall recullimos a sentenzia d'o Supremo sobre a oxezión a la asinnatura Amostranza t'a Ziudadanía y los Dreitos Umans como un empentón en cuanto a la superazión d'a manipoliada que se ha levau a cabo sobre os contenius d'a mesma en alazet a argumentazions cargadas d'omofobia, sin parar cuenta l'intrés d'os y d'as adoleszens en recullir una amostranza en baluras alazetada n'o respeto mutuo. Asperamos que aduye a tancar iste debat fitizio que s'ha creyau arredol d'a mesma, encara más cuan os datos aportaus per o Trestallo d'Amostranza d'o Gubierno d'Aragón fa nomás unos poquez meses, en comenzipiar o curso escolar, amostraba o anecdotico en cuanto a zifras de demanda d'oxezión que se daban en Aragón, an os trebunals han ofrexiu respuestas contraditorias respeutibe a la mesma (dos casos refusaus en Tergüel en marzo de 2008, mientres se almitiba uno en Uesca en abiento d'a mesmo añada).
Creyemos que dende as posizions minoritarias d'os fundamentalistas catolicos pretenden instrumentalizar a oxezión y os trebunals ta esbirtugar encara más os contenius que dentran en contradizión con a suya ortodosia de fe, á tamas de que si femos un poquet de memoria, mos trobamos con que beluns d'os temas que de primeras se poposaban en ixa asinnatura, como as "nuebas" famillas, a sesualidat, ezt, han quedau reduítos notablemén mientres o prozeso de redauzión y aprebazión, asinas como en o premitir adecuar o conteniu a l'ideyario de cada zentro. Confitamos que ista sentenzia no siga nuebamén instrumentalizada ta güegar encara más l'alcanze d'ista asinnatura ta no sosdebantar a la cherarquía catolica, o cualo ye una bez más una desixenzia a os poders publicos ta que cumplan o suyo paper y guaranzien o desembolique de l'asinnatura en toda la suya potenzialidat. Asperamos asinas mesmo que o siguién trango siga la salida d'a relixión d'as escuelas, de maniera que aiga una berdadera trestalladura entre l'ambit d'o publico, y o trango a o pribau d'as creyenzias o no creyenzias d'os y d'as ziudadanas.
Dende Stonewall consideramos urchén i indispensable treballar en os Zentros d'Amostranza la dibersidat afeutibo-secsual. Ista amenistanza ye reconoxida per a LOE y bi ye amás abalada per as alticamans zifras de foriconiadas y enrestida escolar a las y os chobens y chobenas lesbianas, gais, transesuals y bisesuals (LGTB). A igualdat d'os ziudadans y ziudadanas, independienmén d'a suya enfiladura secsual, a suya identidat de chenero o a suya fillazión, ye un dreito reconoxido per a Constituzión, y s'amenistaba que dende as instituzions educatibas se beyese reflexada ixa reyalidat. Y n'Aragón s'amenista amás que dende el Trestallo d'Amostranza se prenan seriosamén ista reyalidat y comenzipien a desembolicar mecanismos que aporten os manefizios amenistables en materials, formazión, ezt, ta que l'amostranza en a dibersidat afeutibo-secsual i siga presén n'as aulas aragonesas.



(castellán)

Desde Stonewall recibimos la sentencia del Supremo sobre la objeción a la asignatura Educación para la Ciudadanía y los Derechos Humanos como un avance en cuanto a la superación de la manipulación que se ha llevado a cabo sobre los contenidos de la misma en base a argumentarios cargados de homofobia, sin tener en cuenta el interés de los y las adolescentes en recibir una educación en valores basada en el respeto mutuo. Esperamos que ayude a cerrar este debate ficticio que se ha creado en torno a la misma, más si cabe cuando los datos aportados por el Departamento de Educación del Gobierno de Aragón hace tan sólo unos pocos meses, al comenzar el curso escolar, mostraba lo anecdótico en cuanto a cifras de solicitud de objeción que se daban en Aragón, donde los tribunales han ofrecido respuestas contradictorias respecto a la misma (dos casos desestimados en Teruel en marzo de 2008, mientras se admitía uno en Huesca en diciembre del mismo año).
Creemos que desde las posiciones minoritarias de los fundamentalistas católicos pretenden instrumentalizar la objeción y los tribunales para desvirtuar todavía más si cabe los contenidos que entran en contradicción con su ortodixia de fe, a pesar de que si hacemos un poco de memoria, nos encontramos con que algunos de los temas que primariamente se poponían en esa asignatura, como las nuevas familias, la sexualidad, etc, han quedado reducidos notablemente durante el proceso de redacción y aprobación, así como al permitir adecuar el contenido al ideario de cada centro. Confiamos que esta sentencia no sea nuevamente instrumentalizada para limitar todavía más el alcance de esta asignatura para no soliviantar a la jerarquía católica, lo cual es una vez más una exigencia a los poderes públicos para que cumplan su papel y garanticen el desarrollo de la asignatura en toda su potencialidad. Esperamos asimismo que el siguiente paso sea la salida de la religión de las escuelas, de manera que haya una verdadera separación entre el ámbito de lo público, y el paso a lo privado de las creencias o no creencias de los y las ciudadanas.
Desde Stonewall consideramos urgente e indispensable trabajar en los centros educativos la diversidad afectivo-sexual. Esta necesidad es reconocida por la LOE y está además avalada por las preocupantes cifras de agresiones y acoso escolar a las y los jóvenes lesbianas, gays, transexuales y bisexuales (LGTB). La igualdad de los ciudadanos y ciudadanas, independientemente de su orientación sexual, su identidad de género o su filiación, es un derecho reconocido por la Constitución, y era necesario que desde las instituciones educativas se viese reflejada esa realidad. Y en Aragón es necesario además que desde el Departamento de Educación se tomen en serio esta realidad y comiencen a desarrollar mecanismos que aporten las herramientas necesarias en materiales, formación, etc para que la educación en la diversidad afectivo-sexual esté presente en las aulas aragonesas.

1 comentario:

Anónimo dijo...

Me gusta la frase: hetero lo serás tú

Besos